News Breaking
PHTV
wb_sunny

Breaking News

Ketum Pemuda Hidayatullah Bersilaturrahim dengan Mufthi Perlis Malaysia dan HALUAN

Ketum Pemuda Hidayatullah Bersilaturrahim dengan Mufthi Perlis Malaysia dan HALUAN

 

Perlis, 31 Agustus 2023 - Rasfiuddin Sabaruddin, Ketua Umum Pemuda Hidayatullah, bersilaturrahim ke Perlis, Malaysia. Ia menjalin hubungan yang akrab dengan Prof. Dato' Arif Perkasa Dr. Mohd Asri bin Zainul Abidin, Mufthi Negeri Perlis Malaysia.

Kedatangan Ketum di Perlis juga disambut Vice Presiden Bidang Pemuda dan Sukan HALUAN, Saudara Hasri, Ketua Biro Pemuda HALUAN, Saudara Anaki, dengan penuh kekeluargaan. 

HALUAN sendiri adalah salah satu organisasi pemuda Islam terbesar di Malaysia.

Dalam pertemuan dengan Mufthi Negeri Perlis Malaysia, keduanya berdiskusi tentang isu-isu terkini yang berkaitan dengan Islam dan pemuda Muslim di kawasan Asia Tenggara. Pertemuan ini juga bertujuan untuk memperkuat koneksi antar-organisasi Islam.

Rasfiuddin Sabaruddin juga menjajaki kerjasama dengan HALUAN untuk berkomitmen melanjutkan kerjasama Intenational Camp yang diselenggarakan Pemuda Hidayatullah beberapa waktu lalu, dengan melibatkan Pemuda Islam di dua ujung benua asia beberapa waktu lalu.

Selain itu, Pemuda Hidayatullah dan HALUAN juga bersepakat untuk bekerja bersama dalam berbagai bidang, termasuk pendidikan dan kemanusiaan.

Kunjungan Ketum kali ini diharapkan dapat memperkuat hubungan antara Pemuda Hidayatullah dan komunitas Muslim di Malaysia, serta membawa dampak positif bagi perkembangan Islam di kedua negara.*(infokom/ristek)

Tags